Roger's Reiseblogg

MC ferie 2015. Del 5.

EUROPAPosted by Roger Mon, September 12, 2016 08:31:00
Da kommer neste del av en lang ferie, og fra en som har hatt det for travelt , til å legge inn alt.
Ønsker gjerne at dere som er å ser på min blogg, skriver en kommentar, og det på siste innlegg ( det første derre ser) Da har jeg en mulighet til å svare dere, tar mot ris og ros, og gode forslag.
Her kom vi ikke inn, da den var stengt. Hadde nok vært koselig der, om jeg hadde fått plass smiley
Nå er jo ikke gata så stor heller, så det passet bra med en sånn liten bar her. Dette er i Sveits, en liten time fra toppen av Stelvio passet.
Bygda var liten og koselig, men resturanten var ikke noe å skryte av, så da tipper jeg et det var noe bedre i nærheten, som jeg ikke såg. Sveits er ikke så bra på dette som nord Italia, Østerike og Tyskland.
Og her slutter veien, inn under veien og opp bakken, og der var toget. Sånne plasser finnes det flere av, og det er jo en grei måte å komme videre på, når det ikke er vei smileySå sånn reiser vi, i / på kjøretøyet, frisk fart her også, men ingen høghastighets tog, og det er greit.
Og etter 15-20 minutter, så vips er vi ute igjen. Vi er fortsatt i Sveits, på vei mot Bodensee, på den Sveitsiske siden. Det stykket ( langt) langs Bodensee på denne siden, det var en bortkastet dag. Veiarbeid, lave farstgrenser pga. begyggelse, og så enda litt lavere fartsgrenser. smiley
Bare til info, her var vi smiley
Det var ikke bare negativt med Sveits, det ser dere ut fra bildet. Men som sakt, dette landet har jeg vært i før, og aldrig blitt overbevist at dette er det beste ?
Hvor dette er er jeg usikker på, men at vi er på vei mot Schwarzwald, det er helt sikkert. Skal jo finne frem til en venns barndoms hjem, uten at han er informert.
Her er et typisk eksempel om hvordan mye av kjøreturen langs Bodensee utartet seg.
Da nermer vi oss slutten på Sveits, tror jeg. Jeg husker ikke hundre prosent alt, og jeg har ikke vært hoved fotograf på turen, det er kona. Fotoapparaten viste seg også å være litt tregt i oppfattelsen, så nytt reise kamera er innkjøpt.
Da nærmer vi oss den Tyske grensen, der maten er konge og prisene lavere.
Da er vi i bandomshjemmet til Heinz ( en kar flere av sidevognsfolket i Norge kjenner ) Her traff vi både søster og svoger. Inntresant å se hvor venner vokste opp, her var det nok små kår, som det var på bygda i Norge i eldre dager.
Her er vi å spiser en bedre middag sammen med min venns familie, maten kommer den, måtte bare ha en øl først smiley
Ja si det, hvor er vi på vei ?
Hit skulle vi, til en gjøkur`s by, i selveste Schwartswald. Her det det priser fra en 1000.- lapp, og opp så langt at en blir skremt smiley
Hadde planer om å kjøre innom klokke fabrikken, men det var umulig å skjønne veimerkingen ! (så det er her Statens vegvesen har gått på skole)
Noen gjøkur er faktisk litt for store til å ha i min stue smiley
D a er vi nok i Tyskland, dette er jo noe som di fleste Tyske Dorfer og byer har, hva det bestyr er jeg litt usikker på.
Endelig fant jeg en ferje, er jo fra ei øy, så en ferie uten ferje er ikke bra. Vi reiser fortsatt uten så store planer, ser i kartet om kvelden, legger inn et stopp pungt for neste kveld, men holder skjelden denne ruten. Ser jeg noe fint, ja da tar jeg dit, så noen 100% planer har jeg ikke, annet at jeg skal med ferjen fra Kiel en viss dato.
Så klaffa det sånn på reiseruten at jeg kom innom til en vinbonde, en plass jeg har vært flere ganger før. Der er det ovenatting, og hvit vin i kjøleskapet, på rommet. En sånn tønne med vin skulle en hatt, når en venta besøk.Her står kona å nyter utsikten, mye druer i området. Neste dag ble sightseeing med båt på Mosel, med mat, vin etc.

• Comments(0)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.